tokio

Expo 2025 Japonia

Działanie „Promocja marki innowacyjnych MŚP” z programu FENG.

Fundusze unijne na udział w targach powiązanych z Expo 2025 w Japonii.

Obecny budżet unijny, wzorem poprzednich, wspiera firmy w promocji swoich produktów na rynkach zagranicznych, poprzez dofinansowanie udziału w targach i kosztów wyjazdów na misje zagraniczne.

PARP ogłosił kolejny konkurs na dofinansowanie rozwoju eksportu, tym razem związany z Wystawą EXPO w Japonii. Konkurs skierowany jest do firm, które planują uczestnictwo w wydarzeniach targowych i konferencyjnych towarzyszących Wystawie Światowej i ma na celu wsparcie polskich przedsiębiorców w zdobywaniu nie tylko rynku Japonii, ale również Korei Południowej oraz państw Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN: Filipin, Indonezji, Malezji, Singapuru, Tajlandii, Brunei, Wietnamu, Laosu i Kambodży. Środki przeznaczone na dofinansowanie projektów w tym naborze to 25 mln zł. 

Kto może ubiegać się o dofinansowanie?

Wsparcie skierowane jest do różnorodnych sektorów gospodarki, które posiadają potencjał innowacyjny oraz zdolność konkurowania na skalę globalną. Dofinansowanie mogą otrzymać MŚP prowadzące działalność gospodarczą na terenie Polski.

Program przeznaczony jest do przedsiębiorstwa z sektorów:

  • medycznych i farmaceutycznych; 
  • budowy i wykańczania budowli; 
  • elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki; 
  • zielonych technologii (OZE, GOZ); 
  • IT/ICT; 
  • przemysłu kreatywnego/gaming; 
  • kosmetycznych; 
  • spożywczych; 
  • pojazdów szynowych.

 
Jakie koszty można objąć dofinansowaniem?

1.    Udział w charakterze wystawcy w wydarzeniach targowych wskazanych w Programie promocji (w tym koszty bezpośrednie wynajmu, zabudowy i obsługi stoiska, jak i koszty osobowe (koszty udziału pracowników w targach).

Wspierane wydarzenia targowe znajdują się w poniższej tabeli: 

nazwa wydarzenia miejsce termin stoisko narodowe
branża medyczna 
MEDTEC JAPAN Tokio, Japonia II kwartał 2025 TAK (PARP)
Japan Health Osaka, Japonia  II kwartał 2025 NIE
Medlab, Asia  Bangkok, Tajlandia III kwartał 2025 NIE
Pharmed & Healthcare Vietnam  Ho Chi Minh, Wietnam III kwartał 2025 NIE
ELDEX Asia  Singapur  IV kwartał 2025  NIE
branża budowlana 
Japan Build  Osaka, Japonia  III kwartał 2025 TAK (PARP)
ARCHIDEX  Kuala, Lumpur, Malezja III kwartał 2025 NIE
BuildTechAsia Singapur  I kwartał 2025 NIE
Building Construction Technology Expo  Bangkok, Tajlandia III kwartał 2025 NIE
Thailand Building Fair Bangkok, Tajlandia IV kwartał 2025  NIE
branża elektroniki profesjonalnej
PHOTONIX SHOW JAPAN  Tokio, Japonia IV kwartał 2025  TAK (PARP)
APE - Asia Photonics Expo  Singapur  I kwartał 2025 NIE
branża zielonych technologii (OZE, GOZ)
ENEX2025 - Energy and Environment Exhibition  Tokio, Japonia I kwartał 2025 TAK (PARP)
H2 & FC Expo  Tokio, Japonia I i III kwartał 2025 NIE
ENERtec Asia Kuala Lumpur, Malezja II kwartał 2025 NIE
Oil & Gas Asia Kuala Lumpur, Malezja III kwartał 2025 NIE
Singapure International Energy Week  Singapur  III kwartał 2025  NIE
ENTECH Vietnam  Hanoi, Wietnam II kwartał 2025 NIE
RENEWABLE ENERGY ASIA  Bangkok, Tajlandia III kwartał 2025  NIE
branża IT / ITC
Japan IT Week Spring Tokio, Japonia II kwartał 2025 TAK (PARP)
Singapore Fintech Festival Singapur  IV kwartał 2025  TAK (PARP)
Techsauce Global Summit Bangkok, Tajlandia III kwartał 2025  NIE
Vietnam ICTComm  Ho Chi Minh, Wietnam II kwartał 2025 NIE
CYBER DSA  Kuala Lumpur, Malezja III kwartał 2025  NIE
branża kreatywna / gaming 
Tokyo Game Show  Tokio, Japonia III kwartał 2025  TAK (PARP)
G - Star  Busan, Korea Płd.  IV kwartał 2025  NIE 
GAMESCOM Asia Singapur  IV kwartał 2025  NIE 
branża kosmetyczna 
Cosme Week Osaka  Osaka, Japonia  III kwartał 2025  TAK (PARP)
Beautyworld Japan  Tokio, Japonia II kwartał 2025 NIE 
Beautycare Expo  Ho Chi Minh, Wietnam III kwartał 2025  NIE 
Philbeauty Metro Manila, Filipiny  data w ustalaniu  NIE 

2.    Wyjazdowe misje gospodarcze połączone z udziałem w wydarzeniach targowych w roli zwiedzającego. Nie ma możliwości uwzględnienia w projekcie misji wyjazdowej bez udziału w wydarzeniu targowym, polegającej wyłącznie na organizacji spotkań;

3.    Kampanie promocyjne związane z udziałem w wydarzeniach targowych (zarówno jako wystawca lub w związku z misją wyjazdową) w elektronicznych mediach masowych, mające na celu dotarcie do wybranej grupy docelowej. Maksymalny udział wydatków kwalifikowalnych związanych z kampanią promocyjną to 25% kosztów kwalifikowalnych. W ramach przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej kwalifikowalne są m.in. koszty produkcji i emisji spotów reklamowych i filmów informacyjno-promocyjnych promujących markę/ofertę/produkt; opracowanie elektronicznych katalogów lub broszur informacyjnych; reklamy w mediach targowych; koszty zagranicznej reklamy elektronicznej w branżowych kanałach informacyjnych; przygotowania i prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych w wyszukiwarkach internetowych i portalach społecznościowych.;

4.    Misja wyjazdowa na Polsko-Japońskie Forum Eksportowe (20.05.2025 r.);

5.    Misja wyjazdowa na Polsko-Japońskie Forum Inwestycyjne (30.09.2025 r.); 

6.    Koszty pośrednie – do 7% kosztów kwalifikowalnych (z tych kosztów można sfinansować dokonanie opłaty rejestracyjnej dotyczącej udziału w targach; rezerwacji miejsca wystawowego; wpisu do katalogu targowego; transportu eksponatów, biletów wstępu na targi).

Koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych kwalifikowalne są wg stawki jednostkowej, wynoszącej 8 103,00 zł/osobę.

Przedsiębiorca jest zobowiązany do realizacji co najmniej dwóch działań promocyjnych, w tym do: 

  • udziału w jednym z dwóch Polsko–Japońskich Forów Gospodarczych oraz
  • udziału w charakterze wystawcy w co najmniej jednym wydarzeniu targowym wskazanym ww. Liście wydarzeń targowych.

Najważniejsze wymogi względem wnioskodawców:

  • Projekt musi dotyczyć promowania własnej marki produktowej Wnioskodawcy (wnioskodawcą nie może być dystrybutor). 
  • Przychód ze sprzedaży eksportowej za ostatni rok obrotowy na poziomie co najmniej 20% przychodów ze sprzedaży ogółem. 
  • Należy wykazać, że firma opracowuje lub wdraża innowacje.

Termin składania wniosków:

  • od 23 lipca do 26 września 2024 r. 

 

Dlaczego warto współpracować z Lech Consulting?

Firma Lech Consulting od 20 lat specjalizuje się w pozyskiwaniu dotacji, w tym na udział w targach i rozwój eksportu. Pozyskaliśmy już ponad 100 dotacji na projekty dotyczące promocji na rynkach zagranicznych, w tym w ramach Promocji Marki Innowacyjnych MSP w 2023 roku (100 procent skuteczności), Polskie Mosty Technologiczne czy Go To Brand. Więcej o naszych realizacjach przeczytacie tu: realizacje (LINK).  

Zachęcamy do skorzystania z usług doświadczonego partnera. W zeszłorocznym konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP” wykorzystano tylko 48 mln zł ze 150 przewidzianych na konkurs. Mimo dużej alokacji wnioski z błędami zostały odrzucone. Nie strać szansy i powierz przygotowanie projektu ekspertom.  

Od kilkunastu lat współpracujemy również z organizatorami targów - naszym głównym partnerem jest firma World Expo International Sp. z o.o., który specjalizuje się w kompleksowej obsłudze firm na targach i wystawach zagranicznych dla branż medycznych, meblowych, górniczych czy energetycznych. Jest też m.in. organizatorem narodowych stoisk zbiorowych w formule tzw. Polskich Pawilonów.

Kompleksowo rozliczamy pozyskane przez nas dotacje! Sprawdźcie tutaj: rozliczanie dotacji (LINK). Nasz zespół Wdrażania Projektów prowadzi Klientów przez etap wydatkowania środków unijnych i dba o to, aby cała dotacja trafiła na konto firmy.