Działanie „Promocja marki innowacyjnych MŚP” z programu FENG.
Fundusze unijne na udział w targach powiązanych z Expo 2025 w Japonii.
Obecny budżet unijny, wzorem poprzednich, wspiera firmy w promocji swoich produktów na rynkach zagranicznych, poprzez dofinansowanie udziału w targach i kosztów wyjazdów na misje zagraniczne.
PARP ogłosił kolejny konkurs na dofinansowanie rozwoju eksportu, tym razem związany z Wystawą EXPO w Japonii. Konkurs skierowany jest do firm, które planują uczestnictwo w wydarzeniach targowych i konferencyjnych towarzyszących Wystawie Światowej i ma na celu wsparcie polskich przedsiębiorców w zdobywaniu nie tylko rynku Japonii, ale również Korei Południowej oraz państw Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN: Filipin, Indonezji, Malezji, Singapuru, Tajlandii, Brunei, Wietnamu, Laosu i Kambodży. Środki przeznaczone na dofinansowanie projektów w tym naborze to 25 mln zł.
Kto może ubiegać się o dofinansowanie?
Wsparcie skierowane jest do różnorodnych sektorów gospodarki, które posiadają potencjał innowacyjny oraz zdolność konkurowania na skalę globalną. Dofinansowanie mogą otrzymać MŚP prowadzące działalność gospodarczą na terenie Polski.
Program przeznaczony jest do przedsiębiorstwa z sektorów:
- medycznych i farmaceutycznych;
- budowy i wykańczania budowli;
- elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki;
- zielonych technologii (OZE, GOZ);
- IT/ICT;
- przemysłu kreatywnego/gaming;
- kosmetycznych;
- spożywczych;
- pojazdów szynowych.
Jakie koszty można objąć dofinansowaniem?
1. Udział w charakterze wystawcy w wydarzeniach targowych wskazanych w Programie promocji (w tym koszty bezpośrednie wynajmu, zabudowy i obsługi stoiska, jak i koszty osobowe (koszty udziału pracowników w targach).
Wspierane wydarzenia targowe znajdują się w poniższej tabeli:
nazwa wydarzenia | miejsce | termin | stoisko narodowe |
branża medyczna | |||
MEDTEC JAPAN | Tokio, Japonia | II kwartał 2025 | TAK (PARP) |
Japan Health | Osaka, Japonia | II kwartał 2025 | NIE |
Medlab, Asia | Bangkok, Tajlandia | III kwartał 2025 | NIE |
Pharmed & Healthcare Vietnam | Ho Chi Minh, Wietnam | III kwartał 2025 | NIE |
ELDEX Asia | Singapur | IV kwartał 2025 | NIE |
branża budowlana | |||
Japan Build | Osaka, Japonia | III kwartał 2025 | TAK (PARP) |
ARCHIDEX | Kuala, Lumpur, Malezja | III kwartał 2025 | NIE |
BuildTechAsia | Singapur | I kwartał 2025 | NIE |
Building Construction Technology Expo | Bangkok, Tajlandia | III kwartał 2025 | NIE |
Thailand Building Fair | Bangkok, Tajlandia | IV kwartał 2025 | NIE |
branża elektroniki profesjonalnej | |||
PHOTONIX SHOW JAPAN | Tokio, Japonia | IV kwartał 2025 | TAK (PARP) |
APE - Asia Photonics Expo | Singapur | I kwartał 2025 | NIE |
branża zielonych technologii (OZE, GOZ) | |||
ENEX2025 - Energy and Environment Exhibition | Tokio, Japonia | I kwartał 2025 | TAK (PARP) |
H2 & FC Expo | Tokio, Japonia | I i III kwartał 2025 | NIE |
ENERtec Asia | Kuala Lumpur, Malezja | II kwartał 2025 | NIE |
Oil & Gas Asia | Kuala Lumpur, Malezja | III kwartał 2025 | NIE |
Singapure International Energy Week | Singapur | III kwartał 2025 | NIE |
ENTECH Vietnam | Hanoi, Wietnam | II kwartał 2025 | NIE |
RENEWABLE ENERGY ASIA | Bangkok, Tajlandia | III kwartał 2025 | NIE |
branża IT / ITC | |||
Japan IT Week Spring | Tokio, Japonia | II kwartał 2025 | TAK (PARP) |
Singapore Fintech Festival | Singapur | IV kwartał 2025 | TAK (PARP) |
Techsauce Global Summit | Bangkok, Tajlandia | III kwartał 2025 | NIE |
Vietnam ICTComm | Ho Chi Minh, Wietnam | II kwartał 2025 | NIE |
CYBER DSA | Kuala Lumpur, Malezja | III kwartał 2025 | NIE |
branża kreatywna / gaming | |||
Tokyo Game Show | Tokio, Japonia | III kwartał 2025 | TAK (PARP) |
G - Star | Busan, Korea Płd. | IV kwartał 2025 | NIE |
GAMESCOM Asia | Singapur | IV kwartał 2025 | NIE |
branża kosmetyczna | |||
Cosme Week Osaka | Osaka, Japonia | III kwartał 2025 | TAK (PARP) |
Beautyworld Japan | Tokio, Japonia | II kwartał 2025 | NIE |
Beautycare Expo | Ho Chi Minh, Wietnam | III kwartał 2025 | NIE |
Philbeauty | Metro Manila, Filipiny | data w ustalaniu | NIE |
2. Wyjazdowe misje gospodarcze połączone z udziałem w wydarzeniach targowych w roli zwiedzającego. Nie ma możliwości uwzględnienia w projekcie misji wyjazdowej bez udziału w wydarzeniu targowym, polegającej wyłącznie na organizacji spotkań;
3. Kampanie promocyjne związane z udziałem w wydarzeniach targowych (zarówno jako wystawca lub w związku z misją wyjazdową) w elektronicznych mediach masowych, mające na celu dotarcie do wybranej grupy docelowej. Maksymalny udział wydatków kwalifikowalnych związanych z kampanią promocyjną to 25% kosztów kwalifikowalnych. W ramach przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej kwalifikowalne są m.in. koszty produkcji i emisji spotów reklamowych i filmów informacyjno-promocyjnych promujących markę/ofertę/produkt; opracowanie elektronicznych katalogów lub broszur informacyjnych; reklamy w mediach targowych; koszty zagranicznej reklamy elektronicznej w branżowych kanałach informacyjnych; przygotowania i prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych w wyszukiwarkach internetowych i portalach społecznościowych.;
4. Misja wyjazdowa na Polsko-Japońskie Forum Eksportowe (20.05.2025 r.);
5. Misja wyjazdowa na Polsko-Japońskie Forum Inwestycyjne (30.09.2025 r.);
6. Koszty pośrednie – do 7% kosztów kwalifikowalnych (z tych kosztów można sfinansować dokonanie opłaty rejestracyjnej dotyczącej udziału w targach; rezerwacji miejsca wystawowego; wpisu do katalogu targowego; transportu eksponatów, biletów wstępu na targi).
Koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych kwalifikowalne są wg stawki jednostkowej, wynoszącej 8 103,00 zł/osobę.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do realizacji co najmniej dwóch działań promocyjnych, w tym do:
- udziału w jednym z dwóch Polsko–Japońskich Forów Gospodarczych oraz
- udziału w charakterze wystawcy w co najmniej jednym wydarzeniu targowym wskazanym ww. Liście wydarzeń targowych.
Najważniejsze wymogi względem wnioskodawców:
- Projekt musi dotyczyć promowania własnej marki produktowej Wnioskodawcy (wnioskodawcą nie może być dystrybutor).
- Przychód ze sprzedaży eksportowej za ostatni rok obrotowy na poziomie co najmniej 20% przychodów ze sprzedaży ogółem.
- Należy wykazać, że firma opracowuje lub wdraża innowacje.
Termin składania wniosków:
- od 23 lipca do 26 września 2024 r.
Dlaczego warto współpracować z Lech Consulting?
Firma Lech Consulting od 20 lat specjalizuje się w pozyskiwaniu dotacji, w tym na udział w targach i rozwój eksportu. Pozyskaliśmy już ponad 100 dotacji na projekty dotyczące promocji na rynkach zagranicznych, w tym w ramach Promocji Marki Innowacyjnych MSP w 2023 roku (100 procent skuteczności), Polskie Mosty Technologiczne czy Go To Brand. Więcej o naszych realizacjach przeczytacie tu: realizacje (LINK).
Zachęcamy do skorzystania z usług doświadczonego partnera. W zeszłorocznym konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP” wykorzystano tylko 48 mln zł ze 150 przewidzianych na konkurs. Mimo dużej alokacji wnioski z błędami zostały odrzucone. Nie strać szansy i powierz przygotowanie projektu ekspertom.
Od kilkunastu lat współpracujemy również z organizatorami targów - naszym głównym partnerem jest firma World Expo International Sp. z o.o., który specjalizuje się w kompleksowej obsłudze firm na targach i wystawach zagranicznych dla branż medycznych, meblowych, górniczych czy energetycznych. Jest też m.in. organizatorem narodowych stoisk zbiorowych w formule tzw. Polskich Pawilonów.
Kompleksowo rozliczamy pozyskane przez nas dotacje! Sprawdźcie tutaj: rozliczanie dotacji (LINK). Nasz zespół Wdrażania Projektów prowadzi Klientów przez etap wydatkowania środków unijnych i dba o to, aby cała dotacja trafiła na konto firmy.